Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (25)Журнали та продовжувані видання (5)Автореферати дисертацій (2)Реферативна база даних (36)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Вербицька П$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Вербицька П. В. 
Завдання історичної освіти у вимірі сучасних інтеграційних процесів [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Держава та армія. - 2013. - № 752. - С. 194-199. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPDA_2013_752_37
Зазначено, що історична освіта в Україні за сучасних умов наповнюється особливим змістом, виконуючи важливу роль у процесі інтеграції суспільства, сприяючи інтелектуальному розвитку особистості, допомагаючи молоді розуміти сучасність і готуючи особистість до життя у демократичному суспільстві.
Попередній перегляд:   Завантажити - 168.524 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Вербицька П. В. 
Громадянознавчий потенціал пізнання та збереження історико-культурної спадщини засобами історичної освіти [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 14. - С. 98-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_14_21
Зосереджено увагу на актуальних проблемах виховання у молоді ціннісного ставлення до історико-культурної спадщини. Зауважено, що пам'ятки історії та культури спільноти є унікальним свідченнями минулого, важливим джерелом історичного досвіду, що містить різнобічну інформацію про розвиток суспільства в минулому та сьогоденні. Водночас, історико-культурні пам'ятки як надбання людства сприяють становленню молодої особистості, її духовному розвитку, формуванню сталого почуття приналежності до місцевої спільноти. У процесі пізнання та формування ціннісного ставлення особистості до збереження історико-культурної спадщини молоді люди навчаються приймати самостійні рішення, здійснювати зважений вибір, прогнозувати розвиток суспільства у майбутньому.Рассмотрено актуальные проблемы воспитания у молодежи ценностного отношения к историко-культурному наследию. Отмечено, что историко-культурные памятники сообщества являются уникальным свидетельством прошлого, важным источником исторического опыта, содержащим разностороннюю информацию о развитии общества в прошлом и настоящем. В то же время, историко-культурные памятники как достояние человечества содействуют становлению молодой личности, ее духовному развитию, формированию стабильного чувства принадлежности к местному сообществу. В процессе познания и формирования ценностного отношения личности к сохранению историко-культурного наследия молодые люди учатся принимать самостоятельные решения, делать осознанный выбор, прогнозировать развитие общества в будущем. The article deals with the topical problem of bringing up in youth value attitude to historical and cultural heritage. Monuments of history and culture of a community are unique evidence of the past, an important source of historical experience containing versatile information about the society’s development in the past and present. At the same time historical and cultural monuments as achievements of mankind contribute to young personality’s formation, his/her spiritual development, formation of constant feeling of belonging to local community.
Попередній перегляд:   Завантажити - 254.659 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Вербицька П. В. 
Дослідження історико-культурної спадщини як чинник становлення ідентичності особистості [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Історичні науки. - 2013. - Вип. 6. - С. 43-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkpnui_2013_6_5
Зазначено, що культурна спадщина є одним з важливих чинників становлення особистості та її духовного розвитку. Проаналізовано роль історичних пам'яток у культурній спадщині місцевої спільноти. Обгрунтовано важливість дослідження історичного середовища місцевої спільноти молодими людьми. Підсумовано, що у процесі дослідження історичного довкілля молодь одержує відчуття належності до історії своєї місцевої громади, вчиться приймати самостійні рішення та прогнозувати майбутнє свого місцевого середовища.Отмечено, что культурное наследие является одним из важных факторов становления личности и ее духовного развития. Проанализирована роль исторических памятников в культурном наследии местного сообщества. Обоснована важность исследования исторической среды местного сообщества молодыми людьми. Сделан вывод о том, что в процессе исследования исторической среды молодежь получает ощущение принадлежности к истории собственной общины, учится принимать самостоятельные решения и прогнозировать будущее своей среды обитания.It is affirmed that cultural heritage is an important factor in the formation of the individual, his spiritual development. The role of historical monuments in the cultural heritage of the local community. Substantiates the importance of the study of the historical environment of the local community by young people. It is concluded that during the study of the historical environment young people get a sense of belonging to the history of their own community, learning to make their own decisions, to predict the future of the local environment.
Попередній перегляд:   Завантажити - 188.127 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Вербицька П. 
Сучасна історична дидактика: відповіді на суспільні виклики [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Проблеми дидактики історії. - 2014. - Вип. 5. - С. 3-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Prdist_2014_5_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 265.223 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Вербицька П. В. 
Історико-педагогічний аналіз проблеми громадянського виховання особистості [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. - 2012. - № 2. - С. 133-138. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2012_2_27
Обгрунтовано важливість соціально-педагогічної проблеми формування особистості як члена громадянського суспільства в контексті історичного досвіду та соціально-політичних і педагогічних традицій. Встановлено, що впродовж XX ст. ці ідеї втрачали провідні позиції у політичній думці. Лише наприкінці 1980-х рр. кардинальні політичні зміни в Східній та Центральній Європі повернули ідею громадянського суспільства у сферу теоретичних міркувань та громадського життя. Для західноєвропейських демократійця проблема набула особливої актуальності згодом за умов об’єднаної Європи.Обоснована важность социально-педагогической проблемы формирования личности как члена гражданского общества в контексте исторического опыта и социально-политических и педагогических традиций. Установлено, что на протяжении ХХ в. эти идеи теряли передовые позиции в политической мысли. Только в конце 1980-х гг. кардинальные политические изменения в Восточной и Центральной Европе вернули идею гражданского общества в сферу теоретических мыслей и гражданской жизни. Для западноевропейских демократий эта проблема стала особенно актуальной со временем в условиях объединенной Европы.The important socio-pedagogical problem of the formation of a personality as a civic society member based on the historical roots, socio-political and pedagogical traditions have been substantiated. It has been defined that during the XX century theseideas were losing their leading positions in political thought. Only at the end of the 80-s of the XX century critical political changes in Eastern and Central Europe brought back the idea of civil society in the sphere of theoretical thought and civil life. For western European democracies this problem has become especially topical under the conditions of united Europe.
Попередній перегляд:   Завантажити - 280.157 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Вербицька П. 
Методологічні засади громадянського виховання особистості [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Наукові записки [Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка]. Серія : Педагогіка. - 2009. - № 1. - С. 47-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2009_1_13
Попередній перегляд:   Завантажити - 232.492 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Вербицька П.В. 
Нові підходи до вдосконалення просвітницької діяльності музею [Електронний ресурс] / П.В. Вербицька // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 16. - С. 14-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2014_16_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 138.646 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Вербицька П. 
Формування демократичного виховного середовища навчального закладу [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Молодь і ринок. - 2010. - № 10. - С. 28-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_10_7
Окреслено умови участі учнів в активних формах громадського життя навчального закладу, ефективні форми і механізми громадянського виховання (ГВ). Визначено принципи, на яких має базуватися організація демократичного виховного середовища (ВС); констатовано, що процес ГВ є системою зв'язків і взаємодії, що включає взаємодію учня і вчителя, міжособистісну взаємодію на рівні класного колективу, взаємодію учнів, вчителів, адміністрації, батьків на загальношкільному рівні, а також виникнення та взаємодію субкультур на професійному та учнівському рівнях. Висвітлено завдання формування ВС ЗНЗ, ефективність учнівського самоврядування (УС) в аспекті реалізації права учнів на управління ЗНЗ, наголошено на формальному характері існуючих структур УС в більшості шкіл. Запропоновано розроблену організаційно-педагогічну форму ГВ "Демократична школа", розглянуто її структуру, механізм реалізації та інноваційність.Определены условия участия учащихся в активных формах общественной жизни учебного заведения, эффективные формы и механизмы гражданского воспитания (ГВ). Определены принципы, на которых должна базироваться организация демократической воспитательной среды (ВС); констатировано, что процесс ГВ представляет собой систему связей и взаимодействия, включающую взаимодействие ученика и учителя; межличностное взаимодействие на уровне классного коллектива; взаимодействие учеников, учителей, администрации, родителей на общешкольном уровне, а также возникновение и взаимодействие субкультур на профессиональном и ученическом уровнях. Освещены задачи формирования ВС ОУЗ, эффективность ученического самоуправления (УС) в аспекте реализации права обучающихся на управление учебным заведением, отмечен формальный характер существующих структур УС в большинстве школ. Предложена авторскую разработку организационно-педагогической формы ГВ "Демократическая школа", рассмотрена ее структура, механизм реализации и инновационность.Democratic educational environment of educational establishment, organization of civil activities of school youth, mastering by it the experience of democratical attitudes and behavioral models have been defined as an important condition of civic up-bringing.
Попередній перегляд:   Завантажити - 257.081 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Вербицька П. 
Методичні підходи до формування соціокультурної компетентності студентської молоді у процесі історичної освіти [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Молодь і ринок. - 2012. - № 2. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_2_9
Висвітлено ефективні методичні підходи до розвитку соціокультурних здатностей студентської молоді в процесі історичної освіти, що передбачають готовність особистості здійснювати ефективну соціальну комунікацію з представниками різних етноконфесійних спільнот, орієнтацію на сприйняття базових демократичних цінностей, особисту самореалізацію та участь у конструктивному міжкультурному діалозі у багатокультурному суспільстві. Підсумовано, що реалізація інноваційної методики міжкультурного діалогу засобами історичної освіти забезпечує механізми усвідомлення студентами безпосереднього зв’язку зі своєю історичною та культурною спадщиною.
Попередній перегляд:   Завантажити - 244.756 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Вербицька П. В. 
Виховний потенціал дослідження полікультурної спадщини в інформаційну добу [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2016. - Т. 51, вип. 1. - С. 103-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_51_1_12
Розглянуто проблему актуалізації виховного потенціалу дослідницької роботи молоді у сфері історико-культурної спадщини за умов інформаційного суспільства. Виокремлено й узагальнено проблеми, які існують у сфері охорони і популяризації історико-культурної спадщини на місцевому рівні. Розкрито основні підходи до організації дослідницької і проектної діяльності молоді в історичному середовищі місцевої громади. З’ясовано громадянський потенціал дослідження молоддю пам’яток історії і культури, що відтворюють багатовікову історію розвитку історичного середовища і є умовою забезпечення його сталого культурного розвитку.Рассмотрена проблема актуализации воспитательного потенциала исследовательской работы молодежи в сфере историко-культурного наследия в условиях информационного общества. Выделены и обобщены проблемы, которые существуют в сфере охраны и популяризации историко-культурного наследия на местном уровне. Раскрыты основные подходы к организации исследовательской и проектной деятельности молодежи в исторической среде местного сообщества. Выявлен гражданский потенциал исследования молодежью памятников истории и культуры, которые отражают многовековую историю развития исторической среды и являются условием обеспечения ее устойчивого культурного развития.The article deals with the problem of actualization of the educational potential of youth research in historical and cultural heritage in the information society. The existing problems in the area of protection and promotion of historical and culturalheritage at the local level were allocated and summarized. The basic approaches to research and development activity among young people in the historic community were clarified. Civic potential of youth research of historical and cultural heritage was found that reflect the long history of the historic environment and it is a condition for its sustainable cultural development.
Попередній перегляд:   Завантажити - 142.402 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Вербицька П. В. 
Історичний музей як чинник примирення та суспільного діалогу [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Historical and cultural studies. - 2014. - Vol. 1, Num. 1. - С. 13-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/hcs_2014_1_1_5
Розглянуто актуальну проблему - з'ясування потенціалу історичного музею у подоланні конфлікту історичної пам'яті, що дестабілізує сучасне українське суспільство та перешкоджає його інтеграції та консолідації. Враховуючи те, що минуле й надалі є предметом політичних маніпуляцій і засобом суспільної дезінтеграції в Україні, суспільне порозуміння та примирення щодо суперечливих і вразливих сторінок історичної пам'яті є важливим завданням історичного музею.
Попередній перегляд:   Завантажити - 313.105 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Вербицька П. 
Соціокультурні активи історико-культурної спадщини в українському суспільстві [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Historical and cultural studies. - 2015. - Vol. 2, Num. 1. - С. 37-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/hcs_2015_2_1_10
Культура - це спосіб, у який розглянуто нову модель суспільства, що основується на сталому розвитку. Пам'ятки історії та культури є джерелом історичного досвіду поколінь, що містить різнобічну інформацію про розвиток суспільства в минулому, сприяючи духовному розвитку особистості, формуванню сталого почуття належності до місцевої спільноти. Культурні здатності можуть забезпечити сталий розвиток суспільства, вплив через культурну участь - усвідомлення, толерантність, емпатію, почуття належності, довіру, солідарність.
Попередній перегляд:   Завантажити - 268.499 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Вербицька П. 
Компетентнісний вимір музейної освіти студентської молоді [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки. - 2015. - № 1. - С. 54-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnup_2015_1_13
З сучасних соціокультурних умов під час формування змісту музейної освіти є важливим розвиток її компетентнісного спрямування, що передбачає формування соціокультурної компетентності студентів, орієнтацію особистості на засвоєння цінностей і досягнень багатокультурної спадщини, позитивне сприйняття та відтворення загальноприйнятних соціокультурних норм, формування на цій основі соціально-комунікативної здатності конструктивної суспільної взаємодії.
Попередній перегляд:   Завантажити - 147.283 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Вербицька П. В. 
Методологічні підходи до полікультурного виховання студентської молоді засобами історичної освіти [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні та історичні науки. - 2011. - Вип. 97. - С. 243-251. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzped_2011_97_36
Попередній перегляд:   Завантажити - 209.746 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Вербицька П. В. 
Нові вектори громадянської самореалізації молоді в сучасному соціокультурному просторі [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Молодий вчений. - 2017. - № 1. - С. 368-371. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_1_90
Попередній перегляд:   Завантажити - 144.345 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Вербицька П. В. 
Сучасні вектори розвитку освіти й культури молоді [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Актуальні питання культурології. - 2016. - Вип. 16. - С. 111-115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apkant_2016_16_26
Попередній перегляд:   Завантажити - 147.694 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Вербицька П. В. 
Музейна комунікація в умовах викликів глобалізації [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Historical and cultural studies. - 2016. - Vol. 3, Num. 1. - С. 21-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/hcs_2016_3_1_6
Розглянуто проблему актуалізації ролі музейної комунікації в сучасному глобалізованому суспільстві. Виокремлено та узагальнено чинники, які визначають нові підходи та форми взаємодії музею з публікою, забезпечуючи широке впровадження сучасних інформаційно-комунікативних технологій, модернізацію змісту експозиції, розширення спектру та підвищення якості музейних послуг. З'ясовано потенціал впровадження комунікативного підходу в музеології та музейному проектуванні, що надає можливість застосовувати в практиці музею нові медіа та технології інтерпретації та сприйняття експозиції.
Попередній перегляд:   Завантажити - 172.322 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Вербицька П. В. 
Європейська стратегія ідентичності особистості в умовах культурної багатоманітності [Електронний ресурс] / П. В. Вербицька // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Культурологія. - 2017. - Вип. 25. - С. 88-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrk_2017_25_18
У ході аналізу наукових праць зарубіжних та українських дослідників з'ясовано чинники формування ідентичності особистості в умовах культурної багатоманітності в сучасному європейському науковому дискурсі й освітній політиці. Обгрунтовано місце і роль полікультурної освіти в документах Ради Європи, ЄС, ЮНЕСКО. На основі аналізу міжнародних документів сформульовано основоположні принципи, теоретичні та методичні засоби для розвитку міжкультурного діалогу, спрямованого на формування уміння особи активно брати участь у суспільних процесах і адаптуватися до культурної, етнічної та мовної різноманітності.
Попередній перегляд:   Завантажити - 154.867 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Вербицька П. 
Культурна пам’ять як чинник конструювання ідентичності в умовах трансформації українського суспільства [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Historical and cultural studies. - 2018. - Vol. 5, Num. 1. - С. 15-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/hcs_2018_5_1_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 174.748 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Вербицька П. 
Історія туризму Галичини в антропологічному вимірі [Електронний ресурс] / П. Вербицька // Historical and cultural studies. - 2019. - Vol. 6, Num. 1. - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/hcs_2019_6_1_7
Розглянуто проблему актуалізації потенціалу маловідомих сторінок історії туризму Галичини другої половини XIX ст. і його непересічних фундаторів. Виокремлено та узагальнено дослідницьке поле наукової проблематики історії й антропології туризму. Проаналізовано опис студентських мандрівок 1883 - 1885 рр., що міститься у нарисі І. Крип'якевича "З історії галицького краєзнавства" як джерело історії й антропології туризму. З'ясовано потенціал історичних досліджень із туризмознавства як надбання європейського культурного туризму.
Попередній перегляд:   Завантажити - 160.683 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського